Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

saras smakfulla köttfärssoppa

Av sara - 17 oktober 2010 18:27

2 liter vatten

2 köttbuljongtärningar

500 g köttfärs

2 gula lökar

4 vitlöksklyftor

1 stor röd paprika

2 chilipeppar

8 potatisar

4 msk tomatpure

salt, peppar, oregano

 

häll vattnet i en stor kastrull, lägg i buljongen

stek färsen

skiva lök, potatis, paprika och chilipeppar

blanda tomatpuren i färsen o lägg den i vattnet

stek löken och i med den i soppan

häll i övriga ingredienser och krydda

koka i 20 min

 

servera med vitlöksbröd

 
 
Ingen bild

Clara

18 oktober 2010 10:13

Hej Hallå Sara!
Hoppas att allt är bra med dig.
Och att livet leker nere i Uddevalla.:D Eller om det är upp. hehe! Inte så bra på geografi. haha!

Köttfärssoppa är ju tok gott. Synd bara att man suger på att laga mat! :P hehe!

Alltså den där insekten som förpestar ditt och din familjs liv. Och till och med din blogg förpestar hon med sina äckliga meningar och anklagelser. Jag fattar inte vad det är för fel på henne. Men man märker att hon inte har mycket innanför pannbenet. En insekt kanske inte ens har något förresten?Ett råd är att sluta bemöta hennes vidriga kommentarer!Så tröttnar hon nog snart! Kan man ju hoppas.

MEN jag förstår att det inte är lätt för er att ge svar på tal. Kan nästan känna frustrationen och ilskan som ni känner mot henne.

Hon får ingen uppmärksamhet av NÅGON. INGEN tycker om henne. Och därför måste hon skriva elaka saker i era kommentarer.För att få lite uppmärksamhet!

Jag tror det var grisbilen som tappade henne.Och sedan så var det någon stackars snäll själ som tog hand om henne.

Men stå på dig Sara! Och låt inte den där insekten påverka dig/er för mycket!

//Clara

sara

18 oktober 2010 11:49

hej hej!
allt är fint med mig, hoppas att det är bra med dig?!!
ja visst är det gott med köttfärssoppa ;)
tack för din kommentar =)
ha det bäst!

 
Ingen bild

emsi

19 oktober 2010 18:29

Herregud så löjligt prat men man blir väl som man umgås och det säger allt. Men tack för att Jag fick mig ett skratt för mig retar ni icke upp för Jag kan kontrollera min ilska.

sara

20 oktober 2010 11:46

kul för dig :P

 
Ingen bild

emsi

20 oktober 2010 20:11

Ja det är alltid skoj med ett gott skratt så Jag tackar för det.

 
Ingen bild

mamma

22 oktober 2010 21:03

SKRATTAR BÄST SOM SKRATTAR SIST. EMMA DU ÄR VÄRRE ÄN EN BLODIGEL ATT SUGA DIG FAST, DU ÄR ÄCKLIG VI MÅR ILLA AV DIG. EN VACKER DAG KANSKE KANSKE SA JAG INSER DU SJÄLV HUR ÄCKLIG DU ÄR. HÄLSNINGAR FRÅN TOMMY DIN MORBROR DRA ÅT HELVETE OCH LÅT OSS VARA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sara - 10 juli 2021 21:09

Hej Hopp!   Idag skulle jag och Sara åka in till Ed för att hon skulle få sin första vaccination emot covid 19.  Hon hade tid 11.00 och vi var i god tid. Vi är nästan framme och jag håller på att prata med Malin på messenger och sitter i mina egn...

Av sara - 29 september 2020 16:34

ja... vilket år det har varit i år... det har varit upp och ner och snett och rakt.  jag ör extremt dålig på att uppdatera denna bloggen men ibland kommer andan på mig att sätta mig ner o skriva..  kollade precis igenom lite kort från detta året ...

Av sara - 1 januari 2020 18:01

så.. var börjar man... jag vet att många har förstått att det har hänt lite saker i mitt liv den senaste tiden, det senaste året egentligen. några vet mycket, några vet lite och några vet ingenting.   jag kommer att berätta lite för jag känne...

Av sara - 5 augusti 2019 18:32

Sååå.... vi har varit i stockholm i helgen! det har varit en rolig, upplyftande, omtumlande och fantastiskt helg.   vi kom upp till storstan på fredagen och checkade in på hotellet. hopp in i duschen och fixa iordning oss. Startade med att gå u...

Av sara - 27 april 2019 21:04

det är ingen hemlighet att det har varit mkt som hänt de senaste månaderna, det senaste året...   mormor, min klippa, hon somnade in... hon var inte bara min klippa, hon var hela familjens, hela släktens stöttepelare..   resan kom....  vi...

Det här är jag....

Något du undrar?

12 besvarade frågor

Omröstning

tror du på kärlek vid första ögonkastet?
 ja
 nej
 jag vet inte
 jag har aldrig varit kär

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Söker du efter något speciellt?

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards