Alla inlägg under september 2016

Av sara - 29 september 2016 18:42

jag är så trött så trött...

dagen började ju kanonbra... eller inte...

jag snoosade en gång för mkt... stressar upp för att hoppa in på toaletten o lampan går sönder... jag måste ju ha ljus på toan.... så får klättra upp o skruva ner för att inse att jag har ju inga glödlampor... får hoppa in i förrådet o klättra för att ta lampan därifrån... jösses, till slut var jag klar med allt o klockan är MYCKET! okej... jag borstade håret iaf, typ...

helt gråa kläder då jag tar det som ligger närmast... kläderna reflekterar mitt trötta jag...

å när jag väl kommer ut... så regnar det... alltså på riktigt... haha

å 10 timmars jobb på det

så  idag orkade jag inte laga mat... åkte till pizzerian haha

nu har jag badat o nu sitter jag här med härlig mensvärk.... livet på stånggatan är underbart idag

Av sara - 26 september 2016 20:20





idag var det att gå upp med tuppen, aurora hade varit gullig o fixat kaffe till mig   

sen gick hon till skolan o jag o bella gick upp o fixade frulle, sen badade vi länge o lekte o stojade i badet, mysigt, men det blir vatten överallt.. haha

sen var det dags att gå ut o leka så vi gick till en lekplats alldeles i närheten. vi klättrade o hängde o grejer o höll på, riktigt kul o lite läskigt, särskilt för mig som är höjdrädd o klättrade upp på grejerna, o jag det var minst 2 meter upp haha

sen hem o förbereda maten o invänta aurora

jag har tunnat ur hennes hår, klippt topparna o färgat det rosa idag... 

haha jösses vilket kladd, men hon är nöjd iaf   

   

vet att jag har en del läsare men det är dåligt med kommentarer, kommentera på för tusan   

puss o kram


Av sara - 25 september 2016 21:55

nu var jobbhelgen över för denna gången.


åkte för att hämta bella direkt efter jobbet, vi skulle mötas utanför hemköp eftersom jag behövde mjölk när jag stod där ute o väntade så kom det fram tre killar.. eller ja.. en kom fram o pratade o sa hur snygg jag var osv o de andra stod en knapp meter från oss o diskuterade högt o tydligt om hur sexig jag var i mina röda kläder o allt vad det var..

lite otäckt faktiskt... men men... det är väl typiskt tjärnaängar antar jag.. nästa gång jag måste handla på kvällen blir det coop eller nåt..


iaf... nu väntar jag på att bella ska somna så ska jag slappa lite innan det är dags att sova.


det har iaf varit en bra helg på jobbet, vi var ute o käkade idag, jag fick äntligen min pizza som jag längtat efter, den var god, men det finns godare :)


vi var inne i en butik o där fanns det halsband o grejer med kristaller o allt vad det var... jag tittade o kände lite... det fanns en som jag tittade lite extra på... när jag tog på den var

den alldeles varm eller jag blev varm.. hmm svårt att förklara... hade lite svårt att släppa den.. så jag köpte den... halsband med rökkvarts   


nä... nu är det dags att krypa ner under filten o mysa för mig själv framför teven. 

önskar du var här  

 


serva me, servabo te

Av sara - 23 september 2016 19:55

då är min långa jobbhelg påbörjad, 10 timmar idag, 12 timmar imorgon och 10,5 timmar på söndag. tur man har bästa jobbet som man trivs underbart på annars hade det blivit lite jobbigt. klart att man är trött på söndag kväll när man landar hemma men vad gör det.   

imorgon blir det bowling o på söndag blir det nog att äta ute någonstans, kupolen kanske   


efter jag slutat på söndag så ska jag åka o hämta bella som ska vara här till måndag kväll, det ska bli mys :) funderar på att göra lasagne på måndag för det tycker bella om. sen hoppas jag på bra väder så att vi kan gå ut till den stora lekplatsen här o leka av oss lite   


det var tänkt att aurora skulle sova hos en kompis men hon kom hem för en stund sen, skönt för mig så slipper jag vara själv, tycker det är så tråkigt.

nu ska vi snart fortsätta att se sherlock, sen blir det sängen   

har fixat lite chips, det är ju ändå fredag haha


det har varit ett intensivt år med mkt som har hänt vilket har resulterat i att jag gått ner 12-13 kg. men det gör ingenting för jag har ju en del att ta på haha

men jag äter, tro mig jag äter.

jag är såå sugen på att börja träna igen, gäller bara att få tummen ur o ta sig dit o fixa ett kort. är lite kluven dock på var jag ska träna någonstans...

jag vill ju ha lite muskler...   sen skadar det inte att träna när man har ett tungt jobb. man ska ju hålla ett tag till menar jag. 


det är nästan exakt på dagen 2 år sen som jag tatuerade mig nu... jag är såååå sugen på att fortsätta med armen, vet bara inte hur jag ska få ihop det, men det löser sig... jag får la gå dit o prata med dom om hur vi ska lägga upp det. sen är det ju så att det är ju inte direkt gratis att göra det... jaja... vi får se....


puss o kärlek 

var rädda om varandra   


kärleken involverar alla sinnen - också det sjätte


Av sara - 19 september 2016 14:04

då har man landat hemma igen efter en underbar resa till zakynthos   

mitt i natten åkte vi mot landvetter o flyget o intog frukost där.

sen flög vi... jag var nog den som var mest skraj, men det gick bra. drygt tre timmar senare landade vi i värmen.

det var fint väder alla dagar utom en, men vad gör det :)

det var massor med god mat på hotellet så vi åt o åt o åt mest hela tiden. 

vi badade i havet flera gånger, men det bästa var när vi åkte iväg med båt o badade i det blåaste vatten jag sett. 

en dag åkte vi iväg med piratskepp till smugglers bay, det är den vackraste platsen som jag någonsin har sett... det ligger ett gammalt fartyg på stranden som skulle smuggla sprit o tobak. vattnet var underbart o stranden bestod av små små stenar. såååå vackert. det är ett minne jag för alltid kommer bära med mig.  

en annan dag åkte vi ut med en mindre båt för att spana efter sköldpaddor, vi fick se en, den var jättestor. sen åkte vi vidare ut till "sköldpaddsön". på ena sidan var det små burar som skulle skydda sköldpaddsbebisarna när de skulle hitta vägen till havet, på andra sidan var det grottor o där stannade vi o fick hoppa i vattnet från båten. det var 4 meter djupt men vattnet var så klart att det såg ut som att man kunde nå botten. vi simmade in i grottorna, helt fantastiskt. vi snorklade lite o såg massor med häftiga fiskar, det var som att simma i ett akvarium. 

på nätterna höll jag o aurora på att frysa ihjäl haha för mamma ville ha såååå kallt på rummet, har visst med åldern att göra    aurora sov fullt påklädd med långbyxor, raggsockar o tjocktröja hahaha

veckan gick otroligt fort men vi har haft det helt underbart :)

borta bra men hemma bäst..

väl i sverige igen var det bara att sätta sig i bilen o köra hem till mamma för att hämta min bil o fortsätta köra.

medan jag spenderade helgen på annat håll blev mamma o aurora dåliga, ngn form av magsjuka eller nåt. men jag klarade mig iaf.

jag hade iaf en underbar helg som gick på tok för fort den med...   

saknar dig massor   

 

ta hand om varandra 

puss o kärlek

Av sara - 4 september 2016 09:42

morgonstund har guld i mun   


har varit vaken sen tre inatt... men vad gör det när man haft telefonsällskap i dryga fyra timmar   

nu har jag satt på en andra kanna kaffe o klockan är inte ens tio haha, kommer somna tidigt ikväll misstänker jag.


började titta på en ny serie igår som lelle har tipsat om... trodde inte den skulle vara nåt för mig... men vad fel jag hade... asbra ju, sherlock   


idag blir det att packa klart o packa om... handla mat o sånt till bamse. jonna med familj ska ha hand om honom   

behöver även handla lite resekost, såsom energidryck så blir det lite lättare att köra 40 mil.. 


puss o kärlek, ta hand om er       

Av sara - 3 september 2016 15:30

fel tillfälle att få huvudvärk känner jag...

tvättar, packar, lagar mat, städar, en stor dotter med pms som är på underbart humör o en liten som tjatar hål i huvudet på mig. 

livet på stånggatan är underbart   


har inte pratat med pappa på ett tag nu... förstår inte hur han tänker.. hur arg jag än är på mina barn skulle jag aldrig säga att jag inte vill ha nåt med de att göra.. det känns i hjärtat..


pienso en ti

Av sara - 2 september 2016 18:20

nu är bella här igen :)

vi har ätit mat o nu badar hon, senare blir det godis framför teven :)


jag har köpt resväskor idag, rosa såklart    imorgon tvättstugan sen kan man packa på allvar :)


jag var på röntgen i måndags om min onda höft o fick svar redan igår... jag har tidig artros... så nu blir det att ringa sjukgymnast o få hjälp med det o enda medicinen i nuläget är alvedon... som om det hjälper... jaja... läkaren skickade en ny remiss till röntgen utifall att de tyckte jag skulle göra en magnetröntgen också.. vi får väl se...

jag hoppas att det stannar på den här smärtnivån eller lättar... har jag otur o det blir värre så kan det bli härliga smärtor som jag får leva med.. eller operation.. men i nuläget är det inte aktuellt med att byta ut höftkulan... skönt det... hade ju varit mindre kul att få göra det.. men men... en börjar la bli gammal   


lyssnar på abba o dricker kaffe men nu blir det att slå ihop datorn för amanda kommer på besök.

vad skulle jag göra utan er mina älskade vänner, ni är guld värda o jag älskar er   


ta hand om er, kärlek till er alla

Det här är jag....

Något du undrar?

12 besvarade frågor

Omröstning

tror du på kärlek vid första ögonkastet?
 ja
 nej
 jag vet inte
 jag har aldrig varit kär

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Söker du efter något speciellt?

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards