Direktlänk till inlägg 5 augusti 2019

pride och pink

Av sara - 5 augusti 2019 18:32

Sååå.... vi har varit i stockholm i helgen!

det har varit en rolig, upplyftande, omtumlande och fantastiskt helg.


vi kom upp till storstan på fredagen och checkade in på hotellet. hopp in i duschen och fixa iordning oss. Startade med att gå ut och käka på Kings table efter en rekommendation av Carro. WOW vilka goda hamburgare!!! sååå saftiga och mumsiga! 

 



Efter maten så bestämde vi oss för att promenera till ÖStermalms IP där pride park var. vi ville mest veta vart det låg o hur det såg ut. men väl där bestämde vi oss för att gå in i parken. jag har ju ALDRIG varit på pride så jag var ju helt lyrics.   

Vi såg när Lill Lindfors och Tess Merkel uppträdde   

Det var härlig stämning och mkt att titta på. Jag blev glittersminkad av "red devil". 

      


      

efter vi varit i pride park så var det dags att gå på klubb.... moxy i samarbete med fotografiska. För att ta oss dit så var vi tvungna att ta tunnelbanan. Spännande för en tös som mig   

vi kommer in på klubben och direkt slås man utav den värmen som är där... det gick knappt att andas. folk stod i fönstren och försökte få lite luft, men lungorna vande sig ganska fort med det lilla syret som fanns. vi beställde i baren och hittade ett litet dansgolv. fortsatte att utforska och hittade det större dansgolvet.. där var det ännu mindre syre.. konstigt att ingen svimmade...  på det dansgolvet var det Efva Attling som var DJ! WOW

 

Kvällen tog slut och vi tog taxi tillbaka till hotellet..

På lördagen vaknar vi tidigt efter bara ett par timmars sömn, taggade för hotellfrukost. MUMS! Vi åt o hade det gött sen var det dags att checka ut o ta oss till hotell nummer 2. 

Detta var precis bredvid där pride paraden skulle gå så vi behövde inte gå så långt. gick bara runt lite o letade efter ett bolag så vi hade lite dricka när vi tittade på tåget.

Shit vilken upplevelse...

Jag ville inte lämna min plats för att ens gå på toa, o de som känner mig vet att jag har minsta blåsan.   

det var närmare 200 ekipage i paraden, vi stod där och tittade på paraden i 3 timmar. Det var så mkt känslor, det var lycka och lite sorgsenhet. När stolta föräldrar gick förbi så rös man i hela kroppen. Det gick en grupp med människor förbi med tejp över munnarna som gick för de som inte kunde. De som inte har överlevt... Det var så starkt och tårarna brände bak ögonlocken. Det gick alla möjliga människor förbi och jag känner mig ändå stolt över att bo i ett land som Sverige. det finns länder där man blir mördad och torterad. man vågar inte vara den man är. visst det förekommer hat i sverie också... men inte som i många andra länder.


              

Efter paraden så rusade vi in på hotellet för att göra oss klara för kvällen, hade ju ingen aning om att paraden skulle hålla på så länge..

Hade bokat bord på pinchos men det fick vi avboka så vi tog oss till Jensens istället som ligger precis bredvid hotellet. Vi slängde i oss lite god mat och letade reda på tunnelbanan som skulle ta oss till tele 2 arena och PINK!!!!!

 

Vi tog oss in på centralen och försökte klura ut hur vi skulle komma till rätt plats då det var lite arbeten på spåren. vi var tvungna att byta o greja... men... det var bara att följa strömmen för 90% av resenärerna skulle på pink. 

vi kom fram till tele 2 arena och jag köpte mig en tjocktröja.

 

det var förband innan så vi behövde inte stressa. vi hann gå o ta en bärs, gå på toa o sen ta oss till plats framför scenen. 

wow... vilken show.. jag vet knappt vad jag ska säga..

det startade spektakulärt.. hon hängde i ngt som såg ut som en gigant rosa kristallkrona. hon flög runt i rep samtidigt som hon sjöng. hon dansade helt underbart o sprang omkring samtidigt som hon sjöng. mellan låtarna så pratade hon med publiken, vi fick se filmsnuttar om henne och kända tal som hon har hållt. hon var ödmjuk och så jävla cool. hennes dotter willow kom ut på scenen och hjulade. 

vilken showartist!!!

Hon avslutade konserten med att flyga runt i hela arenan... hon var nära ALLA i publiken. Hon flög upp och ner, snurrade runt och SJÖNG! Jag är helt tagen av denna kvinnan, och lite kär faktiskt. WOW!!!!

       

     


Efter konserten var det dags att ta sig in till stan tillsammans med övriga 35000 som var där. vi mötte upp våra 3 nya vänner som vi träffade när vi såg på paraden och tog tunnelbanan in till stan. men herregud.. folk var som tokiga... det var liksom... håll andan för nu kommer några till in i vagnen... vi stod som packade sillar, inte en millimeter kvar att röra sig på.. det var en speciell upplevelse haha

vi kom fram till centralen och tog oss till vårt hotell och skybaren med polarna. drack och skrattade och lärde känna varandra.   

klockade tickade och kvällen avslutades runt halv 3. 

dags att sova och vakna upp till en ny dag med hotellfrukost... MUMS!

Trötta och lyriska över denna fantastiska helg var det dags att lämna stockholm för denna gång!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sara - 10 juli 2021 21:09

Hej Hopp!   Idag skulle jag och Sara åka in till Ed för att hon skulle få sin första vaccination emot covid 19.  Hon hade tid 11.00 och vi var i god tid. Vi är nästan framme och jag håller på att prata med Malin på messenger och sitter i mina egn...

Av sara - 29 september 2020 16:34

ja... vilket år det har varit i år... det har varit upp och ner och snett och rakt.  jag ör extremt dålig på att uppdatera denna bloggen men ibland kommer andan på mig att sätta mig ner o skriva..  kollade precis igenom lite kort från detta året ...

Av sara - 1 januari 2020 18:01

så.. var börjar man... jag vet att många har förstått att det har hänt lite saker i mitt liv den senaste tiden, det senaste året egentligen. några vet mycket, några vet lite och några vet ingenting.   jag kommer att berätta lite för jag känne...

Av sara - 27 april 2019 21:04

det är ingen hemlighet att det har varit mkt som hänt de senaste månaderna, det senaste året...   mormor, min klippa, hon somnade in... hon var inte bara min klippa, hon var hela familjens, hela släktens stöttepelare..   resan kom....  vi...

Av sara - 1 april 2019 18:55

idag är en sån där dag... jag känner mig tillfreds med livet, men ändå är det jobbigare än någonsin. Idag har tankarna cirkulerat oerhört mkt kring cissi. det är så svårt att sätta ord på känslorna och förklara. det är svårt för de som inte var...

Det här är jag....

Något du undrar?

12 besvarade frågor

Omröstning

tror du på kärlek vid första ögonkastet?
 ja
 nej
 jag vet inte
 jag har aldrig varit kär

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Söker du efter något speciellt?

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards