Alla inlägg under januari 2014

Av sara - 31 januari 2014 18:25

nu har jag gått intro som assistent i 4 dagar.. 4 dagar kvar och jag trivs kanonbra. det är verkligen roligt och intressant :) 

nu är jag ledig imorgon, ska bli skönt efter att klockan ringt 05,20 de senaste dagarna. så imorgon planerar jag att sova ut :) sov rätt dåligt inatt också. vaknade vid ett och när man då inte somnar om med en gång så ligger man bara o funderar på allt och ingenting.. sen mitt i allt så rev katten ner strumplådan så jag höll på att flyga upp ur sängen innan jag förstod vad det var.


ikväll blir det fredagsmys med tjejerna :) kan tro att det blir fångarna på fortet... tyckte nog att det programmet var bättre när man var mindre... 


puss o kärlek   

Av sara - 29 januari 2014 18:06

nu har jag påbörjat min inskolning som personlig assistent.

det är jättespännande och väldigt intressant.. :)

de närmsta två veckorna kommer jag bara att vara där. sen kommer jag fortsätta på det privata boendet som timmare och även gå intro på två demensavdelningar här i kommunen.

de ringde från grannkommunen och ville ha mig som timmare där i bemanningen men jag får faktiskt säga nej... 

det positiva med assistentjobbet är att det är omväxlande från tidigare erfarenheter och väldigt intressant. jag lär mig nya saker och det är kul att få jobba med ett barn istället för äldre. det är ett långtidsvikariat på ett par år... 

det negativa är att det är väldigt mkt ensamtid... man lär inte känna några andra personer direkt... inte på samma sätt som när man jobbar på ett boende.. sen är det 17 kronor mindre betalt i timmen än i kommunen... men ob ersättningen är bättre som assistent... kanske går jämt ut?

än så länge är det inte fast anställning ngnstans..

jag kommer vänta ett tag o se hur jag trivs som assistent.. trivs jag bra och jag får extrajobb inom kommunen och så kanske jag kan säga till arbetsförmedlingen att jag inte längre är arbetssökande.. det gick snabbt får jag säga :)

just nu så leker livet.

:)


ikväll blir det mys med aurora, se på film o käka godis.. :) ja, det är onsdag.. men där jag kommer från kallas det lill-lördag ;)


onsdag o det är ju dagen för greys anatomy... men när börjar det igen? ngn som har koll?


saknar er där hemma   

Av sara - 18 januari 2014 18:16

tjolahopp!

var ett tag sen jag skrev, men har faktiskt inte haft ngn tid...

jag har varit på 3 arbetsintervjuer... o alla vill ha mig... 

vilket betyder att jag kommer att påbörja ett långtidsvikariat som personlig assistent till en liten flicka. bara väntar på att de ska få ett utdrag från mitt belastningsregister... men det ska väl inte bli några problem, hoppas jag ;) hahahaha

sen kommer jag jobba timmar på ett privat äldreboende. har redan börjat där..

det är ett helt underbart ställe, personalen är bra och de gamla är goa :)

de har pedagogiska måltider så man behöver inte ha matlåda med sig ;) sen är det bra betalt också :)

det tredje var bemanningen inom kommunen, dock inte säkert att jag kommer hinna med det... sååå vi får se helt enkelt :)


nu ska jag ta hand om tjejerna...


vill bara säga att jag saknar er allesammans där hemma   


puss o kärlek

Det här är jag....

Något du undrar?

12 besvarade frågor

Omröstning

tror du på kärlek vid första ögonkastet?
 ja
 nej
 jag vet inte
 jag har aldrig varit kär

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Söker du efter något speciellt?

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards