Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av sara - 22 oktober 2010 17:03

 idag har jag gått färdigt steg 1 i taktipro... orginalmetoden till taktil massage.

det har varit 2 helt underbara dagar, de har varit intressanta o lärorika på alla sätt o vis.

jag ser verkligen fram emot att gå fortsättningen i december.

dessa 2 dagar har jag lärt mig att göra solsagan, handmassage, fotmassage samt "boa-in".

nu ska här övas o tränas, på min familj o mina vänner i alla åldrar o alla storlekar så att man kan lära sig olika hudtyper...

 

såhär står det på mitt fina diplom...

efter denna utbildning och träning kan du ge hand, fot o en enkel ryggmassage med närvaro, respekt o lyhörhet.

med taktiprorörelserna kan du stärka kroppsgränsen o skapa lugn, ro o återhämtning. du blir också medveten om beröringen dina händer ger i olika situationer o kan ta tillvara de taktila stunderna, får inblick i vår kropps fysiologiska mekanismer vid stress- kamp/flykt o hur återhämtning- lugn/ro kan aktiveras.

efter taktipro grund kan du åstadkomma höjd kvalite både för den som tar emot omvårdnad o för personal. taktipro integreras lätt i alla verksamheter genom att massagen bara behöver ta en liten stund för att ge effekt.

måste säga att jag är stolt över mig själv =)

Det här är jag....

Något du undrar?

12 besvarade frågor

Omröstning

tror du på kärlek vid första ögonkastet?
 ja
 nej
 jag vet inte
 jag har aldrig varit kär

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Söker du efter något speciellt?

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards