Alla inlägg under december 2016

Av sara - 26 december 2016 22:36

sitter på jobbet efter julhelgen o ska jobba de tre sista nätterna..

har massor att berätta...


var ju hemma över jul hos familjen o firade.

underbart att träffa alla mina syskon o fira med dom. 

mamma, mormor, aurora, jag o kevin o resten av syskonen. sååå mysigt.. massor med god mat, julklappar o massa mys. skrattade högt av glädje o grät av lycka. helt klart den bästa julen på flera år. jag fick underbara julklappar till mig själv, bland annat ett så vackert halsband    och en underbar tavla   o aurora fick så mkt fint o hon var jättenöjd, hon grät när hon öppnade den där boken med de där tvillingarna   

det var den första julen av många...   


jag har även hunnit med en anställningsintervju som personlig assistent.... dagen efter hörde de av sig o jobbet är mitt   wiiiieeeeee helt galet ju   


utöver det.... så har det blivit lite flytt o flyttstäd från uddevalla till färgelanda, men det gick snabbt o effektivt tack vare bra samarbete.. o nu.... ja nu är man i borlänge igen fram till nyår, sen ska man hem... det känns faktiskt skönt att säga att man ska hem... hem till världens bästa familj, hem till de man älskar allra mest.

jag är så lycklig just nu att det känns helt overkligt allt. är det min tur nu att bli riktigt lycklig på riktigt. 


sann kärlek kan inte döljas

Av sara - 8 december 2016 12:14

antar att det kanske är dags att berätta lite vad som händer i mitt liv...

jag har tagit ett beslut...

ett av de svåraste jag tagit men samtidigt ett av de lättaste..

jag har sagt upp mig från det bästa jobbet som jag hittils har haft.  

ett sånt där jobb som man blir glad av att gå till. ett jobb som inte på något sätt känns "åhhh jag ska jobba idag, suck, jag vill inte, jag orkar inte, vad tråkigt, bläää" 

jag har haft turen att få vara assistent till världens finaste lilla tjej som kan få varje grå dag att bli full av solsken. en liten tjej som varje gång man sitter o myser tillsammans kan luta sig mot en o man bara känner kärlek o mys.

att säga upp sig har varit det svåraste i detta...


jag har sagt upp mig för jag kommer hem igen...

jag saknar min familj så fruktansvärt mycket o för varje gång man har varit där o sagt hejdå så har det blivit allt tyngre... jag har gråtit i bilen på vägen hem o undrat för mig själv vad jag håller på med som är 40 mil bort från min underbara stora familj. 

jag trodde inte att jag skulle ta detta beslutet, men saknaden blev för stor...

aurora saknar alla där hemma, sin mormor o morfar o moster o morbröder o gammelmormor o alla. 

jag kommer att åka upp till borlänge ofta för jag har bella kvar här, aurora har sin pappa o syskon o jag har fått så underbart goda vänner som jag kommer komma för att träffa. 

jag flyttar lite på vinst o förlust, det är inte helt spikat med jobb... så ngn som vet ngt... säg till... jag har inte heller någonstans att bo så vi kommer att bo hos pappa en liten period tills vi får en egen lägenhet. jag gör såhär för jag vill inte dra upp aurora mitt i en termin i skolan, då är det bättre mitt emellan. 

att få komma hem igen, till ödeborg, till uddevalla, till mitt hem, till min familj, det är helt klart det lättaste. 


såå ngn som har lite kartonger o gamla tidningar liggandes... hojta till


-and so the adventure begins

Av sara - 4 december 2016 20:44

jag tycker ju om att sjunga så nu bjuder jag på en låt....


https://www.smule.com/recording/a-great-big-world-say-something/754527573_679424042


puss o kram hela dagen   


Av sara - 3 december 2016 13:17

det var väldigt dumt att dricka två muggar med kaffe dagen efter som man fick magsjuka... det var såååå gott... men aj vad ont i magen jag har nu... men men jag får la skylla mig själv

hoppas att ingen mer blir dålig..


har fixat kartonger så jag kan hämta mina julsaker... fanns inte tid nu i veckan så ska göra det nästa vecka, vet knappt vad jag har i det där förrådet, det är iaf mina julsaker, sen kan det vara lite annat smått o gott, vill ha hem det nu...


solen lyser in så fint genom fönstren nu hade jag gärna tagit en promenad, men orkar faktiskt inte... så jag ska slänga ner mig i soffan o kolla färdigt på en film, safe haven, den är riktigt fin o romantisk. 





Av sara - 1 december 2016 13:37

sitter här hemma o tar en liten paus i stödandet o grejandet..


jag längtar sjukt mkt till den 21 december.....


jag längtar såååå mkt efter min familj... sen... finns det en annan som jag längtar massor efter   det är så mkt jag egentligen skulle vilja berätta om det... om vad som hände för 8 år sen o om vad som händer nu.. men jag håller det för mig själv ett litet tag till...


jag är lite disträ.. såg precis att jag har spillt kaffe på hela VITA tröjan... utan att ha märkt det... haha 


jag tänker o drömmer mkt o ser en ljus framtid. en framtid som jag drömt om i hela mitt liv. kan det vara så att mitt liv äntligen är på väg dit som jag har längtat... efter ett liv till viss del kantat med bakslag o törnar, ett liv som gjort mig till den starka person som jag faktiskt är idag. så tror jag att det är min tur nu... att få min dröm


  

Känner ditt leende värmer mitt hjärta, 
dina ögon så gröna är helt obeskrivliga.
Ack med dig kan jag ej känna någon smärta, 
varje gång min blick ser dig 
glömmer jag helt vad jag till dig skulle säga. 

  

Det här är jag....

Något du undrar?

12 besvarade frågor

Omröstning

tror du på kärlek vid första ögonkastet?
 ja
 nej
 jag vet inte
 jag har aldrig varit kär

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Söker du efter något speciellt?

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards