Alla inlägg under augusti 2016

Av sara - 29 augusti 2016 14:29

tja tja bloggen   


igår köpte jag en bil, äntligen har jag bil igen. jag har aldrig haft en sån fin bil, den är perfekt o den känns som jag :)

amanda o tobbe hjälpte mig eftersom ja, jag kan inget om bilar... frågar någon vad jag har för bil... ja, den är svart skulle jag nog svara hahaha

men jag kan faktiskt fylla på olja o spolarvätska haha jag har bytt däck en gång... o småfixat med lite annat. jag önskar att jag kunde mer..


idag har jag varit hos frisören, bästa frisören :) hon är trevlig o väldigt kunnig.

jag har även fixat med biljetterna till grekland o växlat pengar.

snart ska jag till sjukhuset o röntga höften så får vi se vad jag får för dom... har jag otur kan det bli operation men jag hoppas att jag slipper...


bella kommer till helgen, funderar på vad vi ska hitta på...


kärlek o respekt


Av sara - 27 augusti 2016 03:28

jao... då är denna natten snart gjord :)


haha jag har ätit så mkt godis att jag är mätt.. ja.... jag har börjat äta igen... godis iaf hahahaha


jag har sett två filmer inatt, lillan bara sover o sover så det är så lugnt så..

den första jag såg... okej... hmm... såååå jäkla dålig, så dåligt gjord.. jag fattade inte ens vad den handlade om... hmm varför såg jag den då? eller ja, såg o såg... den stod på medan jag spelade på mobilen... jag tänkte att jag skulle gå igenom vad det är för filmer jag har på datorn egentligen o den låg först...

hmm snöstorm o minusgrader i kairo... jaja

iaf... den andra filmen... den var fin... den var verklighetsbaserad o ja, jag fick en tår eller fem i ögat, "beyond the blackboard". handlar om en ung tjej som nyss utbildat sig till lärare och det enda jobb hon får är att utbilda hemlösa barn i alla åldrar.. jättefin film, verkligen :) 


det flyger en envis mal härinne o jag får inte tag på den... jag har jagat den i flera timmar nu men det bara gömmer sig... tror jag har skadat den lite så den ligger väl o halvdör någonstans.... *fan... där flög han igen... eller är det fler..*


hoppas att alla sover gott, nu ska jag gå på jakt


kärlek o respekt   

Av sara - 24 augusti 2016 02:27


Desidero te omni tempore

et de omnibus simul

 

 


när jag har kommit hem sen... o sovit... sen när jag vaknar så ska jag hämta bella.
hon ska vara hos mig onsdag till fredag :)

det ska bli mysigt
tacos har hon beställt... ska visa henne ravinen också, där är det mysigt. sen har vi en jättestor o fin lekplats alldeles i närheten :)




mihi dolet

omnia mihi deest

Et cecidit ad vos


kärlek o respekt

 

 

 

Av sara - 23 augusti 2016 03:25

klockan är halv fyra på morgonen...


jag har sett en film.. kan rekommendera den... now you see me 2... riktigt bra


jag har tokont i ryggen... blir lite så att när man väl slappnar av så kommer det onda fram mer.. eller ja, man tillåter sig att känna efter..

jag skulle behöva en riktigt djup o hård sådär lite smärtsam massage... vem ställer upp..


det har varit lite aktivitet här inatt...  alltid trevligt med sällskap så man håller sig vaken. det är inget som skrämmer mig... bara om jag ser en hemsk film men det har jag slutat med hahaha  

det har inte varit ngt extremt... har varit med om värre :)  


PATER NOSTER, qui es in caelis, sanctificetur nomen tuum. Adveniat regnum tuum. Fiat voluntas tua, sicut in caelo et in terra. Panem nostrum quotidianum da nobis hodie, et dimitte nobis debita nostra sicut et nos dimittimus debitoribus nostris. Et ne nos inducas in tentationem, sed libera nos a malo. Amen.
Av sara - 22 augusti 2016 15:28

håller på med maten.. idag blir det kyckling med grädde o potatis :)

aurora har en kompis här så hon ska också få sig lite middag.

sen ska jag iväg till willys, behöver lite powerking om jag ska klara av att jobba nätter :) 

till helgen åker nog aurora till sin pappa igen för att träffa sin farmor.

nu är det inte långt tid kvar innan vi åker till grekland. ska bli så kul :)

det är spännande o det är nervöst.

beroende på hur mkt pengar som blir kvar efter resan haha det vet man ju aldrig, så ska jag införskaffa mig en billig bil :)

pratade med en kompis idag :) de ska ha bebis, såååå kul :D 

babyboom bland mina vänner... någon mer som har något att berätta?? ;) haha


puss o kärlek

Av sara - 21 augusti 2016 12:33

det är så mkt i mitt liv just nu...


jag har flyttat o installerat mig, har alla möbler jag behöver.

har fått ordning, har bara ett gäng kartonger som måste iväg.


pappa dricker igen...

jag orkar inte med det så jag har än en gång brytit med honom.

jag vet att det är en sjukdom o allt det där.. men jag orkar inte mer. jag bor 40 mil bort o det är inte direkt så mkt jag kan göra härifrån.



jag rasar i vikt... jag har börjat äta, typ iaf...

den vikten jag är nere i nu minns jag inte ens när jag vägde, det måste vara typ gymnasiet...kanske.. det går för fort.. tur man har lite att ta på ändå...


jonna var här igår, vi åt mat o drack lite vin o hade det trevligt.


så många frågor så få svar..



Av sara - 18 augusti 2016 17:34

torsdag idag... från o med nu är jag ledig från jobbet till måndag kl 22...

aurora ska inte vara hemma i helgen.

jag ska bara vara...

är så slutkörd..

tror jag ska sova hela helgen...

har lust att ta ett besök in i dimman för en kväll... någon som är på?

jag är trött i kroppen o huvudet kan inte ens tänka... jag vill ha en kväll då jag inte behöver tänka på nåt... en kväll då jag bara är o skrattar..

det är som det är..

Av sara - 15 augusti 2016 14:09

nu är aurora äntligen hemma o har fått se sitt nya hem o nya rum, tror minsann att hon är väldigt nöjd   

jag har med hennes hjälp samt skruvar från pappa fått ihop den där underbara sängen hon har också haha

 

idag ska min säng o soffa komma om det inte blir något strul, man kan väl aldrig lita på sådana där leveranser... men jag hoppas, för nu är jag måttligt trött på att sova på golvet   

 

ska tvätta i tvättstugan idag också.. hoppas att jag tar rätt maskiner, kan liksom inte bli mer än fel.. men men... det grer sig alltid.

 

amanda kommer hit också, hon ska få lite middag   

 

en dag full med aktiviteter, på fredag kan jag få sovmorgon o jag har inga måsten... det ska bli rätt så skönt faktiskt...


såg på fifty shades of grey igår...

älskar denna låten

puss o kärlek

Det här är jag....

Något du undrar?

12 besvarade frågor

Omröstning

tror du på kärlek vid första ögonkastet?
 ja
 nej
 jag vet inte
 jag har aldrig varit kär

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Söker du efter något speciellt?

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards