Alla inlägg under oktober 2018

Av sara - 10 oktober 2018 14:31

Jag har suttit med den här sidan uppe i timmar nu...

Jag vill få ut mina känslor, berätta om allt som hänt... men jag vet inte vart jag ska börja.

 

21 September 2018

Dagen började tidigt... Jag och Kevin gick upp vid 02,00 på natten, vid 03 satt vi i bilen på väg till Landvetter för vår första resa tillsammans, vår resa till Ayia Napa på Cypern. 

Nervösa och förväntansfulla så kom vi på planet och landade i värmen, runt 35 grader var det.

När vi kom till hotellet fick vi en välkomstdrink sen kom vi till vårt rum. Där hade Kevin ordnat så att de hade ställt ett läckert fruktfat och en flaska med bubblande rose. Hoppade ur kläderna direkt och i bikinin. Solade lite o badade lite innan vi skulle promenera ut och kolla stan och äta lite..

Då ringde telefonen... klockan var ca 15,30

Kevin svarade och jag såg på hans blick att ngt hade hänt... jag förstod att någon var död...

Min lillasyster, Cecilia, som nyss hade fyllt 30 år, hon har tagit sitt liv...

 

 

Cecilia finns inte mer...

Hon har gjort självmord...

Hon hade inte ont, hon led inte, hon somnade.

Hon tog med sig sina katter till Nangijala, Sahara och Sötnos.

Hon var nära djur som hon älskade, Nordens Ark...

 

 

Mitt och Cecilias förhållande har i väldigt många år gått upp och ner, vi har älskat och vi har hatat. Just nu så var vi bara... Vi var inte ovänner, men vi var inte heller goda vänner...

Sista gången vi träffades så kramades vi, en lång kram. En kram som någonstans tände ett ljus av hopp inom mig att vi ännu en gång skulle hitta tillbaka till varandra. 

 

 

Psykisk ohälsa - det är ngt som vi måste prata mer om. Vi får inte vara rädda för att belysa detta ämne. Vi måste prata om självmord. Det behövs mer kunskap och mer resurser till vården. 

Skänk gärna en gåva till Suicide Zero - de arbetar för att minska självmorden

Swish - 90 03 989

 

Cecilia mår bra nu.. Jag vet det...

 

Vi valde att stanna kvar på Cypern, jag fick prata med svenska kyrkan där som var till oerhört stort stöd, de kom till mig, de ringde mig, de skickade meddelande. Ving, resebyrån kollade till oss också, de kom till oss, de ringde oss och de bjöd ut oss på middag för att få bort tankarna en sekund. Hotellet och personalen där var också bra, alla var underbara och försökte stötta oss. 

En dag letade vi upp en liten kyrka som vi gick in i. Jag tände ett ljus, satte mig ner och bad, jag kände mig nära henne på ngt vis. När vi kom tillbaka till hotellet så fick jag ett meddelande på instagram... från Cissi... Som hon hade skickat ngn vecka tidigare, men det kom nu?!  Jag bröt ihop!

Under veckan vi var där så var det en katt som hela tiden kom till mig... den kom till och med in på hotellrummet till mig, när Kevin ropade på henne så kom hon inte, men hon kom till mig.. Det kändes som Cissi..

 

Jag var hos Cissi häromdagen... Jag sa farväl...

Jag kysste hennes panna, Jag kysste hennes läppar, Jag kramade om henne, Jag sa att jag älskar henne.

Vi ses i Nangijala älskade lillasyster 


Det här är jag....

Något du undrar?

12 besvarade frågor

Omröstning

tror du på kärlek vid första ögonkastet?
 ja
 nej
 jag vet inte
 jag har aldrig varit kär

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Söker du efter något speciellt?

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards