Direktlänk till inlägg 27 februari 2017

borlänge tur o retur

Av sara - 27 februari 2017 08:52

jag är väl medveten om att jag är väldigt dålig på att blogga... men.. jag ska försöka bättra mig...

det är så mkt runt omkring mig nu bara...

iaf...


i helgen tog jag en tur upp till borlänge, jag åkte direkt för att hämta upp min lilla bella    jag saknar henne enormt mycket hela tiden o jag önskar så att det fanns något jag kunde göra för att kunna ha henne hos mig mer, men det finns saker som gör att just nu går det inte, så det får bli små små steg nu...

vi tog en tur till kupolen o dollarstore, jag köpte lite grejer till henne som hon fick. sen frågade jag vad hon ville göra, vad som helst... då vill hon åka till stadium outlet haha rolig unge    sen visade det sig att hon vill åka dit o till andra klädaffärer för att titta på kläder som hon kan ha hemma hos mig... 

till sommaren ska hon komma till oss i en vecka, det ska bli så skönt   då lär det bli liseberg   


vi tog en tur för att träffa fina emma, där bjöds det på mumsig alldeles nybakad morotskaka   kramades lite med henne o fick träffa några av mina gamla goa kollegor. jag saknar er väldigt mkt ska ni veta tjejer        men jag ångrar inte att jag flyttade hem igen, det var det bästa beslutet för mig o även för aurora. det slog mig när jag åkte runt där i borlänge att "vad har jag här?" det är inga som drar i mig att jag ska komma hit eller dit, att jag måste göra det ena med det tredje som det har varit när jag bodde där o åkte hem.... varje gång jag åkte hit var det så många som man skulle hinna med att träffa o ge av sig själv o sin tid. att hålla på att flänga så tömmer en på kraft... det blir väl så när man har en stor familj antar jag?! nu har jag alla nära o det är så skönt att inte känna att man måste hinna med alla på två dagar. jag håller fortfarande på att landa i detta... att jag faktiskt har flyttat... det har gått i ett sen flytten. när jag har lediga stunder så orkar jag oftast inte mer än att bara vara, jag måste precis som alla andra ladda batterierna. känner att jag svävade bort lite nu när jag höll på att skriva om annat haha iaf... Emma o alla ni andra där uppe, ni har en plats i mitt hjärta där ni alltid kommer finnas. ni var min trygghet o mitt lugn en period i mitt liv då jag hade det jobbigt, det vill jag tacka er för, att ni fanns där för mig   

jag o bella sov över hos jonna o max, vi åt god mat o hade mellomys. det är så skönt att ha en vän som jonna, en person man känner att man inte måste göra sig till för... det är okej att halvsova i soffan i pyjamas, man behöver inte storstäda, det är okej att bara vara. tack jonna för att du är min vän   

när jag skulle åka hem igen så kände jag bara lycka för att komma hem.... jag kände mig nöjd o glad... när jag bodde i borlänge o hade varit här så grät jag alltid i bilen... nu kände jag i stort sett bara lycka o solen sken i mitt hjärta    det som självklart gör ont är att lämna bella, det är som om jag har en kniv i mitt hjärta hela tiden som vrids om varje gång jag lämnar henne. det är svårt att förklara...

jag plockade upp aurora på vägen o har fått sällskap hem av hennes storasyster emilia som ska vara hos oss i en vecka. det är sååå mysigt o vi ska försöka hitta på lite roligheter med tjejerna fast att vi jobbar både jag o kevin. de är två härliga tonåringar o det är så skönt att se de tillsammans, se hur mkt de älskar o respekterar varandra. det gör mig så glad   


idag är jag ledig o det är dags att ta uti med lite saker som står på agendan. förbereda middag för idag o för imorgon också hade jag tänkt. dammsuga o tvätta lite golv kanske, nu har jag suttit länge nog..


3 varv runt solen 

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sara - 10 juli 2021 21:09

Hej Hopp!   Idag skulle jag och Sara åka in till Ed för att hon skulle få sin första vaccination emot covid 19.  Hon hade tid 11.00 och vi var i god tid. Vi är nästan framme och jag håller på att prata med Malin på messenger och sitter i mina egn...

Av sara - 29 september 2020 16:34

ja... vilket år det har varit i år... det har varit upp och ner och snett och rakt.  jag ör extremt dålig på att uppdatera denna bloggen men ibland kommer andan på mig att sätta mig ner o skriva..  kollade precis igenom lite kort från detta året ...

Av sara - 1 januari 2020 18:01

så.. var börjar man... jag vet att många har förstått att det har hänt lite saker i mitt liv den senaste tiden, det senaste året egentligen. några vet mycket, några vet lite och några vet ingenting.   jag kommer att berätta lite för jag känne...

Av sara - 5 augusti 2019 18:32

Sååå.... vi har varit i stockholm i helgen! det har varit en rolig, upplyftande, omtumlande och fantastiskt helg.   vi kom upp till storstan på fredagen och checkade in på hotellet. hopp in i duschen och fixa iordning oss. Startade med att gå u...

Av sara - 27 april 2019 21:04

det är ingen hemlighet att det har varit mkt som hänt de senaste månaderna, det senaste året...   mormor, min klippa, hon somnade in... hon var inte bara min klippa, hon var hela familjens, hela släktens stöttepelare..   resan kom....  vi...

Det här är jag....

Något du undrar?

12 besvarade frågor

Omröstning

tror du på kärlek vid första ögonkastet?
 ja
 nej
 jag vet inte
 jag har aldrig varit kär

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Söker du efter något speciellt?

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards