Direktlänk till inlägg 30 april 2017

stora beslut

Av sara - 30 april 2017 14:16

så.... 

jag har den sista tiden tampas lite med hur jag ska göra gällande jobb..

från i stort sett samma dag som jag flyttade hem så fick jag ett jobb, vilken tur liksom. jag slapp att vara arbetslös. vem har sån tur liksom. jag fick jobb som personlig assistent, det är det jag jobbat med de senaste åren som jag bodde i Borlänge o det är ett arbete som jag verkligen älskat att göra. jag älskar att arbeta med människor o det är något som jag kommer att göra resten av mitt liv. 

men... detta arbetet blev tyvärr för tungt för min kropp. jag har lärt känna personer som jag ser upp till och som jag beundrar. de är så starka o jag vill säga till er, Elin och Anna, jag tror på er. men min kropp sa ifrån, jag måste andas innan jag kraschar. jag känner min kropp o själ såpass mkt att jag nu måste lyssna på den. så jag har sagt upp mig... att säga upp sig är inget som man vill göra, jag ser det dels som ett nederlag, för får man ett jobb så ska man vara glad o nöjd över det, men dels så ser jag det som en styrka att jag vågar säga upp mig. hade jag inte haft kevin vid min sida och att han stöttar mig och står bakom mig i detta beslut så vet jag inte om jag hade gjort det.. det var inget lätt beslut o det kom många tårar...   

 

jag skickade in mitt cv o personligt brev till bemanningen här i färgelanda kommun, där skickade de vidare det till alla samordare och enhetschefer... redan samma dag så var det 3 som hörde av sig... jag har fått sommarjobb och ska börja timanställning på olika platser, så jobb är jag just nu inte orolig för.. inte kunde väl jag tro att jag skulle få så många svar så fort... jag är fortfarande i chock, har precis börjat smälta att jag sagt upp mig o redan har det löst sig, inom loppet av ett dygn liksom... 

 

det ska bli skönt att kunna jobba här i Färgelanda för kanske kan man då sälja en bil så vi bara har en.. eller sälja båda o köpa en bättre tillsammans. behöver jag åka in till stan så finns det isåfall bil att låna om kevin jobbar eller så går det alltid bussar. allt löser sig, jag ser ljust på framtiden. 

 

förändring är svårt i början kaotiskt i mitten och underbart i slutet

  

 
 
Ingen bild

Kevin

30 april 2017 14:54

Jag står alltid stöttande vid din sida. Du e stark och det vet alla som känner dig. Rätt beslut och framtiden blir bara bättre.Älskar dig "pluttan".

sara

30 april 2017 14:58

Älskar dig ???

 
Ingen bild

Annika

30 april 2017 15:34

Du är både modig o duktig!

sara

30 april 2017 17:30

Tack snälla ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sara - 10 juli 2021 21:09

Hej Hopp!   Idag skulle jag och Sara åka in till Ed för att hon skulle få sin första vaccination emot covid 19.  Hon hade tid 11.00 och vi var i god tid. Vi är nästan framme och jag håller på att prata med Malin på messenger och sitter i mina egn...

Av sara - 29 september 2020 16:34

ja... vilket år det har varit i år... det har varit upp och ner och snett och rakt.  jag ör extremt dålig på att uppdatera denna bloggen men ibland kommer andan på mig att sätta mig ner o skriva..  kollade precis igenom lite kort från detta året ...

Av sara - 1 januari 2020 18:01

så.. var börjar man... jag vet att många har förstått att det har hänt lite saker i mitt liv den senaste tiden, det senaste året egentligen. några vet mycket, några vet lite och några vet ingenting.   jag kommer att berätta lite för jag känne...

Av sara - 5 augusti 2019 18:32

Sååå.... vi har varit i stockholm i helgen! det har varit en rolig, upplyftande, omtumlande och fantastiskt helg.   vi kom upp till storstan på fredagen och checkade in på hotellet. hopp in i duschen och fixa iordning oss. Startade med att gå u...

Av sara - 27 april 2019 21:04

det är ingen hemlighet att det har varit mkt som hänt de senaste månaderna, det senaste året...   mormor, min klippa, hon somnade in... hon var inte bara min klippa, hon var hela familjens, hela släktens stöttepelare..   resan kom....  vi...

Det här är jag....

Något du undrar?

12 besvarade frågor

Omröstning

tror du på kärlek vid första ögonkastet?
 ja
 nej
 jag vet inte
 jag har aldrig varit kär

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Söker du efter något speciellt?

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards