Direktlänk till inlägg 8 december 2016

beslut...

Av sara - 8 december 2016 12:14

antar att det kanske är dags att berätta lite vad som händer i mitt liv...

jag har tagit ett beslut...

ett av de svåraste jag tagit men samtidigt ett av de lättaste..

jag har sagt upp mig från det bästa jobbet som jag hittils har haft.  

ett sånt där jobb som man blir glad av att gå till. ett jobb som inte på något sätt känns "åhhh jag ska jobba idag, suck, jag vill inte, jag orkar inte, vad tråkigt, bläää" 

jag har haft turen att få vara assistent till världens finaste lilla tjej som kan få varje grå dag att bli full av solsken. en liten tjej som varje gång man sitter o myser tillsammans kan luta sig mot en o man bara känner kärlek o mys.

att säga upp sig har varit det svåraste i detta...


jag har sagt upp mig för jag kommer hem igen...

jag saknar min familj så fruktansvärt mycket o för varje gång man har varit där o sagt hejdå så har det blivit allt tyngre... jag har gråtit i bilen på vägen hem o undrat för mig själv vad jag håller på med som är 40 mil bort från min underbara stora familj. 

jag trodde inte att jag skulle ta detta beslutet, men saknaden blev för stor...

aurora saknar alla där hemma, sin mormor o morfar o moster o morbröder o gammelmormor o alla. 

jag kommer att åka upp till borlänge ofta för jag har bella kvar här, aurora har sin pappa o syskon o jag har fått så underbart goda vänner som jag kommer komma för att träffa. 

jag flyttar lite på vinst o förlust, det är inte helt spikat med jobb... så ngn som vet ngt... säg till... jag har inte heller någonstans att bo så vi kommer att bo hos pappa en liten period tills vi får en egen lägenhet. jag gör såhär för jag vill inte dra upp aurora mitt i en termin i skolan, då är det bättre mitt emellan. 

att få komma hem igen, till ödeborg, till uddevalla, till mitt hem, till min familj, det är helt klart det lättaste. 


såå ngn som har lite kartonger o gamla tidningar liggandes... hojta till


-and so the adventure begins

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sara - 10 juli 2021 21:09

Hej Hopp!   Idag skulle jag och Sara åka in till Ed för att hon skulle få sin första vaccination emot covid 19.  Hon hade tid 11.00 och vi var i god tid. Vi är nästan framme och jag håller på att prata med Malin på messenger och sitter i mina egn...

Av sara - 29 september 2020 16:34

ja... vilket år det har varit i år... det har varit upp och ner och snett och rakt.  jag ör extremt dålig på att uppdatera denna bloggen men ibland kommer andan på mig att sätta mig ner o skriva..  kollade precis igenom lite kort från detta året ...

Av sara - 1 januari 2020 18:01

så.. var börjar man... jag vet att många har förstått att det har hänt lite saker i mitt liv den senaste tiden, det senaste året egentligen. några vet mycket, några vet lite och några vet ingenting.   jag kommer att berätta lite för jag känne...

Av sara - 5 augusti 2019 18:32

Sååå.... vi har varit i stockholm i helgen! det har varit en rolig, upplyftande, omtumlande och fantastiskt helg.   vi kom upp till storstan på fredagen och checkade in på hotellet. hopp in i duschen och fixa iordning oss. Startade med att gå u...

Av sara - 27 april 2019 21:04

det är ingen hemlighet att det har varit mkt som hänt de senaste månaderna, det senaste året...   mormor, min klippa, hon somnade in... hon var inte bara min klippa, hon var hela familjens, hela släktens stöttepelare..   resan kom....  vi...

Det här är jag....

Något du undrar?

12 besvarade frågor

Omröstning

tror du på kärlek vid första ögonkastet?
 ja
 nej
 jag vet inte
 jag har aldrig varit kär

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Söker du efter något speciellt?

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards