Alla inlägg den 18 april 2017

Av sara - 18 april 2017 20:57

då är påsken över för denna gången...

 

vi gav varandra påskägg på morgonen innan vi satte igång med allt som skulle göras.. aurora fick ett stort påskägg med massa godis, såklart... hon fick även en batman mugg, det bästa sa hon, sen en bok, den andra i en serie. jag är så glad att hon har börjat läsa, precis som jag gjorde i hennes ålder o fortfarande gör, fast det går lite upp o ner med mitt läsande. även jag fick ett påskägg med godis, sen lite annat smått o gott, kylskåpspoesi men det bästa av allt var en värmeborste som plattar håret, o den har kevin haft gömd här hur länge som helst...    kevin fick också ett påskägg såklart, godis där med, sen en god parfym och hörlurar som jag visste att han så gärna ville ha   


vi hade lite middagsbjudning här hemma där vi bjöd på lite god mat o väldigt spännande efterrätt...

det var traditionell påskmiddag med skinka, mina egna köttbullar, prinskorv, kevins janssons, ägghalvor o fruktansvärt goda revben som kevin hade gjort. sen var det såklart sill o lite smått också   

förutom mig, kevin o aurora så kom två av mina bröder, Lelle och Linus. mamma och mormor var också här. hade varit väldigt kul om resten av syskonen hade velat/kunnat komma också, men det är som det är.. Lelle stannade över natten, JÄTTEKUL!!

jag hade lagt ner lite tid på att få till en fin dukning dagen till ära. pysslat lite o så   

 

efter all den goda maten blev det senare kaffe o efterrätt... 

det är säkert inte många som missat på sociala medier att om man smälter choklad och rullar en liten ballong i det så kan man göra små skålar/äggkoppar... jodå.... man får dels vara snabb... dels vara väldigt beredd på att ballongerna sprängs sönder av värmen   haha herregud, det var aurora o kevin som stod o grejade med detta, jag tror jag höll på med disken eller nåt o det flög choklad överallt, upp i fläkten, på golvet... jag hittade choklad i auroras hår långt senare... sen... när chokladen har stelnat så ska man sticka hål på alla ballongerna med en liten nål o ballongen ska bara sjunka ihop och plockas bort.. ja... inte riktigt... ballongerna fastnade i chokladen.... så för att undvika att vi o gästerna skulle få efterrätt med ballongrester i härliga färger såsom blått o rött så var det bara att skrapa väldigt väldigt försiktigt haha herregud, vi hade roligt iaf... sen skulle man ha i en liten blandning av vit choklad o grädde o en klick med mosad mango så att det verkligen skulle se ut som ett ägg... haha ja... vi kanske skulle övat innan, men vad gör det. det var kul att göra o spännande att äta   

efter all denna goda o spännande maten så spelade vi spel o skålade med lite vin o öl. mormor var med o spelade o jag tror att hon uppskattade allt o hade väldigt roligt, hon stannade till nio på kvällen tror jag. man ska ta vara på tiden man har med de äldre.   


Lelle stannade ju kvar o gitarren kom fram så det spelades o sjöng lite in på småtimmarna innan det var dags att sova. 

helt klart min bästa påsk, än så länge... fler kommer det bli, o det kommer bara bli bättre o bättre, inget snack om saken.


nu är det dags att slå ihop datorn o lägga mig o kramas med mannen i mitt liv, han som gör att jag vaknar varje dag med ett leende o kompletterar mig 


ta hand om varandra, kramas varje dag   




Det här är jag....

Något du undrar?

12 besvarade frågor

Omröstning

tror du på kärlek vid första ögonkastet?
 ja
 nej
 jag vet inte
 jag har aldrig varit kär

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Söker du efter något speciellt?

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards