Alla inlägg den 1 april 2019

Av sara - 1 april 2019 18:55

idag är en sån där dag...

jag känner mig tillfreds med livet, men ändå är det jobbigare än någonsin. Idag har tankarna cirkulerat oerhört mkt kring cissi.

det är så svårt att sätta ord på känslorna och förklara.

det är svårt för de som inte varit med om samma, att förlora ett syskon, hur det känns.

igår var jag och aurora på torp och jag köpte på mig lite mer grejer till stenarna. ett projekt som jag tog efter cissi.


#kindnessrocksprojet

 

 

jag har lackat stenarna idag, ska lacka dem imorgon igen, sen kan jag  börja ta med dem ut på mina promenader och lägga dem så att andra kan få ett fint budskap med sig :) 

cissi finns med mig när jag sitter koncentrerad för mig själv och målar och skriver på dem.


idag var jag och mamma vid graven och plockade bort granriset som låg där. egentligen hade jag velat bara sitta där en stund o prata med cissi, men jag vet inte vad jag skulle säga. hon kom inte på mitt bröllop... hon skickade ett meddelande att hon funderade på att komma, men att det inte var läge.. nu önskar jag att hon hade kommit, att hon varit med mig. jag skulle göra vad som helst för att få krama om henne nu, tårarna bränner inom mig...

jag är så glad att jag har mina döttrar, jag vet inte vad jag skulle gjort utan dem. de får vilken grå dag som helst att skina upp med sina bus och tokigheter. 

   

Pappa har flyttat... Han fick en hjärnblödning efter ett fall för ett tag sen. Han kunde inte kontrollera sin kropp, kunde inte gå. talet var väldigt långsamt. det positiva med detta är att han fått sig en riktig tankeställare gällande alkohol... han blev avgiftad efter tiden på sjukhus och operationer. det hade kunnat gå riktigt illa... hans sjukdom, alkoholism, har förstört mkt. han har inte tagit hand om sig själv eller allt runt hans person. därav flytten, huset ska säljas för att lösa skulder som uppstått i detta. det är väldigt jobbigt att se sitt barndomshem försvinna, att tömma alla skåp, se alla rum bli tomma. det är så mkt minnen där. minnen med cissi.. minnena kommer alltid finnas kvar, men platsen med dom försvinner. mitt rum i källaren, senare linus rum, mitt rosa rum, där vi lekte och busade. hallen där cissi taladde om för lelles bästis att jag var kär i honom. vardagsrummet där vi kollade på film, skönheten och odjuret. köket... där jag satt bredvid henne för att få i henne lite mat när hon utvecklade anorexia och absolut inte ville äta. köket där jag även tog bort hennes stygn när hon blivit sydd på handlederna efter ett suicidförsök. köket där vi satt runt bordet som en familj o skrattade... huset där vi alla samlades vid olika högtider. huset, mitt hem, försvinner, och det gör så ont! en del av mitt hjärta är kvar där..

 

 

Jag älskar dig och saknar dig Cecilia   

 

 



Det här är jag....

Något du undrar?

12 besvarade frågor

Omröstning

tror du på kärlek vid första ögonkastet?
 ja
 nej
 jag vet inte
 jag har aldrig varit kär

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Söker du efter något speciellt?

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards