Direktlänk till inlägg 4 maj 2017

rökfri

Av sara - 4 maj 2017 10:37

tänkte dela med mig av något som jag är väldigt stolt över att ha klarat av...

  

jag har varit en rökare...

  

jag har rökt i många år, ibland mer, ibland mindre.

jag började prova på det i högstadiet någon gång... då smygrökte jag o Line vet jag..

jag fortsatte i gymnasiet lite sådär, man var ju lite cool om man rökte.. men... det vill jag idag säga att man är cool om man INTE röker.

jag flyttade hemifrån o man feströkte väl, inte mer än så..  

jag har haft partners som varit rökare, då har man rökt desto mer.. när man har umgåtts med rökare så har det också blivit mer att man rökt.. 


när jag mådde dåligt psykiskt så rökte jag också mkt, rökningen blev något som lugnade mig o senare använde jag det nog lite som en ursäkt... slutar jag röka så vad har jag då om jag blir upprörd... jag kan inte gå ut o lugna mig med en cigg.. jag måste handskas med mina känslor på riktigt... det vågade jag inte, jag var rädd.

 

jag tror att man måste till 100% själv vara redo för att sluta röka, det spelar ingen roll hur mkt andra tjatar. jag har länge velat sluta, jag har slutat i omgångar, men det har varit så lätt att ta till den där ciggen om det varit något, ciggaretterna har funnits så nära när man levt med ngn som är rökare. 


när jag flyttade upp till borlänge drog jag ner radikalt på rökningen, hade nog med att jag bytte jobb att göra. från att ha jobbat i hemtjänsten där man passade på att ta en cigg mellan varven med kollegor som rökte till att befinna sig i ett hem med ett barn. då vill man inte lukta rök.. jag rökte på väg till jobbet o på väg hem från jobbet o såklart när jag var hemma. när jag flyttade från mitt ex så blev det också så att jag rökte mindre... hon är rökare o klart man tog en cigg med henne om hon nu skulle röka. jag har aldrig haft nära vänner som rökt, o att gå ut själv på balkongen är ju tråkigt. ju mindre jag rökte desto mer redo kände jag att jag blev.. men inte idag, imorgon ska det ske... eller bara detta paketet först... eller en måndag.. en måndag är alltid bra.. eller det måste vara en ny månad... massa ursäkter hela tiden... av rädsla.... vad händer om jag skulle bli nere o ledsen... vad ska trösta mig nu när jag inte har en ciggarett.. vem ska trösta mig...?

 

helt plötsligt kom kevin in i mitt liv igen glidandes på ett bananskal o säger att det är äckligt o luktar illa... han blev min morot... när jag slutade så visste jag inte att det skulle bli vi... men jag visste att jag tyckte om honom väldigt väldigt mkt o att jag inte ville att han skulle tycka att jag luktade illa...


1 november 2016... det är datumet att komma ihåg, det är min första rökfria dag o jag har inte rökt sen dess. jag gjorde det, jag slutade bara. jag har 184 rökfria dagar bakom mig, jag har inte rökt 1844 cigg på den tiden o jag har sparat 4755 kronor, pengar som sparas o som ska spenderas på mig, på att pryda min kropp med tatueringar. kevin är min största morot, tatueringar är min andra. sen självklart min hälsa.


idag tycker jag det luktar så fruktansvärt illa om jag känner röklukt, jag kan inte förstå hur jag har velat sitta där o röka.. jag kan samtidigt bli väldigt väldigt röksugen, särskilt i stressade situationer. jag får handskas med dom på andra sätt.. jag kan bli väldigt frustrerad o har inte riktigt till fullo kommit på hur jag helt o hållet ska handskas med det men jag har ju kevin som stöttar mig otroligt mkt i allt   utan honom hade jag inte klarat det, så tack Kevin, tack för att du är den stöttande o underbara person som du är. 


jag älskar dig

      

3 varv runt solen

  

 
 
Ingen bild

Kevin

4 maj 2017 11:24

Du är fantastisk. Så stolt över dig. Jag kan vara din morot och du är min drottning😀
Älskar dig❤

sara

4 maj 2017 11:51

???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sara - 10 juli 2021 21:09

Hej Hopp!   Idag skulle jag och Sara åka in till Ed för att hon skulle få sin första vaccination emot covid 19.  Hon hade tid 11.00 och vi var i god tid. Vi är nästan framme och jag håller på att prata med Malin på messenger och sitter i mina egn...

Av sara - 29 september 2020 16:34

ja... vilket år det har varit i år... det har varit upp och ner och snett och rakt.  jag ör extremt dålig på att uppdatera denna bloggen men ibland kommer andan på mig att sätta mig ner o skriva..  kollade precis igenom lite kort från detta året ...

Av sara - 1 januari 2020 18:01

så.. var börjar man... jag vet att många har förstått att det har hänt lite saker i mitt liv den senaste tiden, det senaste året egentligen. några vet mycket, några vet lite och några vet ingenting.   jag kommer att berätta lite för jag känne...

Av sara - 5 augusti 2019 18:32

Sååå.... vi har varit i stockholm i helgen! det har varit en rolig, upplyftande, omtumlande och fantastiskt helg.   vi kom upp till storstan på fredagen och checkade in på hotellet. hopp in i duschen och fixa iordning oss. Startade med att gå u...

Av sara - 27 april 2019 21:04

det är ingen hemlighet att det har varit mkt som hänt de senaste månaderna, det senaste året...   mormor, min klippa, hon somnade in... hon var inte bara min klippa, hon var hela familjens, hela släktens stöttepelare..   resan kom....  vi...

Det här är jag....

Något du undrar?

12 besvarade frågor

Omröstning

tror du på kärlek vid första ögonkastet?
 ja
 nej
 jag vet inte
 jag har aldrig varit kär

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Söker du efter något speciellt?

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards